MR

Bedre samarbejde - mere værdi

Hvert år bruger staten næsten 4. mia. kroner på konsulentydelser, og branchen ønsker at bidrage til en øget værdiskabelse for pengene.

Managementkonsulenternes ambition er at skabe mere værdi for kunderne – herunder dem i den offentlige sektor.

- Der bruges mange statslige kroner på konsulentydelser. Det er vigtigt for konsulentbranchen at samfundet får fuld valuta for pengene, siger Henriette Søltoft, branchedirektør i DI Managementrådgiverne.

I forbindelse med MR-dagen har MR sammen med medlemmer fra nogle af landets største konsulenthuse gennemført en undersøgelse af, hvordan potentialet for et endnu større udbytte af statens brug af konsulentydelser kan realiseres.

Resultaterne blev offentliggjort på ved MR-dagen den 19. april 2018 af styregruppen bag projektet, der bl.a. tæller Copenhagen Economics, Deloitte, Implement, Mannaz og Valcon.

Analysen blev også i forbindelse med MR-dagen omtalt i Altinget.

Fire AMBITIONER for mere værdi

Undersøgelsen er gennemført i dialog med Moderniseringsstyrelsen og de største købere af konsulentydelser som Skat og Undervisningsministiet.

På baggrund af undersøgelsen og de tre temaer for forbedring har branchen opstillet FIRE AMBITIONER for, hvordan processen og samspillet i forbindelse med køb af konsulentydelser bliver bedre.

AMBITIONERNE retter sig både mod konsulentbranchen og de statslige kunder.

Læs hele analysen i publikationen Bedre samarbejde - mere værdi.

De fire AMBITIONER er:

Læs publikationen

Bedre samarbejde - Mere værdi
Katrine Ellersgaard Nielsen

Katrine Ellersgaard Nielsen

Branchedirektør

  • Direkte +45 3377 3960
  • Mobil +45 2333 1817
  • E-mail kaen@di.dk

Relateret indhold