På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Forandringsagentens servicetjek

I dag forandres arbejdsopgaver og -processer konstant, og som leder er det vigtigt at kunne forankre de mange forandringer, så medarbejderne lykkes i den nye kontekst. For en forandring er først forankret, når alle naturligt følger den nye måde at udføre opgaverne på.

Verificer din implementering af forandringen

Et servicetjek kortlægger, i hvilken grad indretning af opgavens udførelse og opfølgning på resultater understøtter de nye processer. Samtidig undersøges det, om adfærden hos leder og medarbejdere støtter forandringerne.

Kurset for forandringsagenter

Kurset er til dig, som f.eks. er CI-agent, lean-facilitator, forandringsagent, specialist og alle, der arbejder med produktivitetsforbedringer. 

Som kursist på dette kursus lærer du

Nye værktøjer til at kortlægge implementeringen i 7 trin, der efterfølgende kan anvendes til at tjekke, i hvilken grad forandringen er forankret. Hvis forankringen er for svag, viser kortlægningen de indsatsområder, som kan forbedre forankringen. Ved at vælge de rette indsatsområder kan virksomhedens gevinster fastholdes. På dette kursus lærer du derfor, at:

  • Overvære de regelmæssige tavlemøder
  • Se på systemer for opfølgning
  • Observere områdets indretning
  • Observere arbejdspladsernes indretning og anvendelse
  • Se på beholdninger og køen af opgaver
  • Gennemføre et interview med en medarbejder fra området
  • Gennemføre et interview med lederen for området

Ud fra en række spørgsmål identificeres mulige indsatsområder, som kan forbedre en forankring af de nye processer. For at fastholde en forandring skal arbejdsforholdene være indrettet, så de støtter den nye måde at arbejde på. Desuden er det afgørende, at både ledere og medarbejdere har tilpasset deres adfærd til de nye processer, hvilket du alt sammen lærer på dette kursus.

Virksomhedens udbytte af kurset

En medarbejder, der er uddannet til at kortlægge forankring af forandringer og kan derfor også udføre et servicetjek heraf.

Kursusform

Kurset gennemføres som en praktisk øvelse hos en af de deltagende virksomheder. Kursisterne får tildelt hvert sit område, hvor de kan foretage et servicetjek. Under udvælgelsen af spørgsmålene lærer deltagerne at fravælge ikke relevante trin, så opgaven begrænses mest muligt.

Når alle relevante spørgsmål er besvaret af deltagerne, registreres data i det udleverede værktøj. Deltagerne udarbejder deres fortolkning af resultaterne, som herefter fremlægges for gruppen.  

Kommende datoer for Forandringsagentens servicetjek
2017
28. november - 29. november Tilmeld dig
MØD UNDERVISEREN
Kontakt image
Frits Nygaard
Chefkonsulent
Frits har flere års erfaring med implementering af lean i produktion og med ledelse som produktionsdirektør af en produktion med godt 500 ansatte. Frits har siden 2007 arbejdet som chefkonsulent i enheden Ledelsesudvikling og produktivitet. Her har han bl.a. været projektleder for ”Projekt Leanrejsen” fra 2009-2015. I dette projekt har han arbejdet med det nye værktøj i 13 forskellige virksomheder inden for administration, konstruktion og produktion. Forinden har han arbejdet 16 år som produktionsdirektør i Radiometer, og 5 år som teknisk direktør i Ortofon. Frits er uddannet civilingeniør ET og HD i organisation.
Dette er et skræddersyet forløb, der udbydes specielt til virksomheder. Datoer for undervisning fastsættes efter aftale. Kontakt os for at høre nærmere.
Tilmelding
Forandringsagentens servicetjek
Medlemspris 7.800 kr.
Kun for medlemmer
Medlem log ind Luk X
E-mail adresseAdgangskode
Husk mig næste gang

Værktøjet har gjort, at vi nu kan hæve overliggeren bl.a., fordi alle vores KPI'ere er blevet synlige.
Den strukture-
rede tilgang har betydet, at alle medarbejdere
nu forstår processerne.
Det har medført, at de kan udføre dem hurtigere og med større kvalitet.

PETER FRITZ JACOBSEN, ØSTBIRK BYGNINGSINDUSTRI
Har du et praktisk spørgsmål?
Kontakt image
Kursussekretær
Tlf: +45 3377 3705
E-mail: elpdi.dk
PUBLICERET: 16-02-2017 OPDATERET: 07-06-2017