På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.
SENESTE NYHEDER

”Data skal holde os ung med de unge”

CompanYoung A/S startede som et gymnasieprojekt, hvor stifternes ekspertise var deres egen ungdom. Det har givet afsæt til en virksomhed, der hjælper de ældre med at nå de unge. Fremover vil virksomhedens to indehavere, Kevin Rebsdorf og Daniel Birkholm, holde sig ajour med de unge via Big Data om deres adfærd. De forklarer her om deres visioner og hvorfor, de har meldt sig ind i DI.
Daniel Birkholm og Kevin Rebsdorf har drevet virksomheden CompanYoung, siden de gik ud af gymnasiet. Deres nyeste produkt er en digital platform, der hjælper virksomhedens kunder med at fastholde fokus hos en ung målgruppe. Blandt andet ved hjælp af Big Data. (Foto:CompanYoung) 

Publiceret: 12.04.2016
Af Felix Bekkersgaard Stark mail

Hvad er virksomhedens styrke?

– Vi startede en jobportal som en del af et gymnasieprojekt, hvor vi fik ideen, fordi vi mente, der var brug for en portal rettet mod de unge. Det viste sig at være en god idé, og vores forståelse for unge, der kom af, at vi selv var unge, er det, vi lever af. Vi kan hjælpe virksomheder, organisationer og offentlige instanser med at nå de unge der, hvor de er. Og vi ved, at unge ikke bare er unge, men at der er ligeså mange forskelle på dem, som der er på alle andre.

Hvad er jeres største udfordring?

– Unge er en meget omskiftelig målgruppe, og vi skal sørge for hele tiden at holde os på dupperne for at forstå strømningerne. Samtidig arbejder vi meget på sociale medier, hvor der også hele tiden sker forandringer i, hvordan folk bruger dem, og hvordan medierne forandrer sig. Det er otte år siden, vi startede virksomheden, så vi er ikke længere lige så meget en del af ungdommen, at vi kan nøjes med vores egne erfaringer for at forstå de unge. Derfor arbejder vi meget med at analysere data fra de kampagner, vi kører, så vi hele tiden bliver dygtigere til at nå de rigtige.

Hvor er virksomheden om fem år?

– Vi vil arbejde meget mere med analyser af Big Data fra vores kampagner. Og vi forventer, at de data vil blive en meget større del af vores forretning. Desuden forventer vi, at vores nye platform YoungCRM, som effektiviserer og strømliner vores kunders tiltrækning af elever, studerende eller nyuddannede, vil være udbredt på størstedelen af det danske marked. Den og andre dele af vores koncept vil vi samtidig gerne udvide til udlandet. Men vores koncept kræver stor kulturforståelse, så man kan ikke bare starte op i udlandet med vores koncept og kampagner udelukkende efter dansk forbillede.

Hvorfor har I meldt jer ind i DI?

– Det har vi især, fordi vi med vores medlemskab i DI har en masse gode ressourcer til rådighed, hvilket er en stor fordel for en ung vækstvirksomhed. Det kan være alt fra spørgsmål om personalejura til sparring ifm. internationalisering eller andet. Vi er et ungt team, der vokser hurtigt, og det er rart at have en professionel sparringspartner. Når tiden kommer, hvor vi skal vokse ud over landets grænser, forventer vi også at kunne få stor gavn af DI’s internationale ekspertise og netværk. 

Læs også: Big data kan forbedre køers velfærd

Læs også: Sådan sætter vi turbo på digitaliseringen

Grundlagt: 2008

Omsætning i 2014: 15,5 mio. kr. 

Omsætning i 2015: 21,5 mio. kr.

Forventet omsætning i 2016: 25 mio. kr.

Antal ansatte: 38

Kontorer i København og Aalborg

Speciale i kommunikation til unge inden for job, uddannelse og karriere

Hjælper virksomheder, uddannelsesinstitutioner og branche­organisationer med at tiltrække elever, studerende og nyuddannede.

– Unge er en meget omskiftelig målgruppe, og vi skal sørge for hele tiden at holde os på dupperne for at forstå strømningerne (...). Derfor arbejder vi meget med at analysere data fra de kampagner, vi kører, så vi hele tiden bliver dygtigere til at nå de rigtige.

DANIEL BIRKHOLM, MEDINDEHAVER AF COMPANYOUNG A/S.
PUBLICERET: 12-04-2016 OPDATERET: 02-08-2016