På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.
SENESTE NYHEDER

Blog: Design og teknik skal hænge sammen

Dorte Gram Nybroe, chef for SMV og Iværksætteri i DI, har snakket med Michael Valentin, medstifter af Signifly, for at høre om deres rejse fra idé til succesfuld startup. Se video med Michael Valentin.
Se video med Michael Valentin fra Signifly, som siden 2010 med succes har lavet websites til web og mobil til en lang række danske og internationale virksomheder.

”Hvis vi skal lykkes som virksomhed, så har vi brug for dygtige folk, der deler ambitionen om ikke bare at levere en digital løsning – men en løsning, som skaber mærkbar værdi. Ikke bare for vores kunder, men også vores kunders kunder”.

Det er indgangsreplikken fra Michael Valentin, da jeg taler med Signifly for at høre om deres rejse fra idé til succesfuld startup.
Signifly har siden 2010 med succes lavet websites til web og mobil – webshops, animationer, kampagner med meget mere – til en lang række danske og internationale virksomheder.

Virksomheden er stiftet af Michael Valentin, Patrick Rønning og Alexander Spliid, og i dag har de 20 kolleger, der arbejder på at nå en højere digital mening med livet.

Da de tre stiftere gik sammen for at skabe Signifly, gjorde de det, fordi de oplevede, at en lang række digitale produkter var for dårlige, og at der var plads til forbedring i branchen.

Læs også: Blog: Vi er ikke en flok "cry babies"

De digitale muligheder så helt anderledes ud i 2010, end de gør i dag, men målet er stadig det samme: Signifly skal bringe virksomheder tættere på deres brugere gennem digitale løsninger – løsninger der skaber dialog, og ikke kun information.

”Vores mål med Signifly er at samle de bedste folk til at lave de bedste løsninger – og hele tiden skubbe grænsen for hvad man kan når det gælder brugeroplevelse og brandoplevelse uden at det tager flere år at udvikle og koster astronomiske beløb”, siger Michael Valentin.

Siden er udviklingen kun gået én vej, og det er mod mere omfattende løsninger og større digitalt samspil mellem løsningerne og deres brugere.

Og den udvikling har Signifly været med til at præge. Når jeg snakker med Michael, står det klart, at virksomhedens mål om at være mere end bare en leverandør gennemsyrer måden at gribe opgaver an på og påvirker kravene til nye medarbejdere.

”Det er super fedt, at folk er teknisk dygtige, når de er færdige med deres uddannelser. Men hvis de ikke forstår virksomhedernes strategiske udfordringer, så er der lang vej hjem”, forklarer Michael Valentin.

Skulle Michael derfor ønske sig noget fra regeringens iværksætterpanel, skulle det være at sørge for, at der uddannes dygtige folk med skarpt fokus på deres faglighed og gerne indenfor tekniske fag, men med et mindst lige så skarpt fokus på at den viden skal bruges til at løse strategiske problemstillinger overfor stadigt mere krævende målgrupper.

FAKTA: DI MENER

Adgang til dygtige folk er for virksomheder, hvad honning er for bier – det er det der får dem til at flyve. Som det er tilfældet for Signifly, så er det ikke kun behovet om fagligt dygtige medarbejdere, men også medarbejdere, der forstår sammenhængen mellem fag, forretning og slutbrugere.

DI opfordrer til, at den eksisterende indsats, hvor entreprenørskab gøres til en del af undervisningen, fra folkeskolen og frem, intensiveres. Flere elever og studerende skal have en forståelse af, hvordan deres faglige kompetencer kan bruges til at skabe værdi for andre. Det kan for eksempel ske gennem projektarbejde hvor den faglige viden i samspil med kreativitet, anvendes på virkelige problemer.

Konkret opfordrer DI til, at Fonden for Entreprenørskab, der står for den nationale indsats for at udbrede entreprenørskab i uddannelsessystemet, fremadrettet tildeles bevillinger for mindst tre år ad gangen, således at indsatsen sikres kontinuitet.

Siden er udviklingen kun gået én vej, og det er mod mere omfattende løsninger og større digitalt samspil mellem løsningerne og deres brugere.
DORTE GRAM NYBROE, CHEF FOR SMV OG IVÆRKSÆTTERI, DI
Yderligere info
Kontakt image
Chef for SMV & Iværksætteri
Tlf: +45 3377 3769
Mobil: +45 2968 5962
E-mail: dgnydi.dk
PUBLICERET: 20-07-2017 OPDATERET: 14-12-2017