01.06.23 DI Digital Nyheder

Lexoforms

Månedens medlem i DI Digital for juni er Lexoforms.

Månedens medlem for juni er fundet, og DI Digital har været i kontakt med partner og CEO, Kim Jensen, der har fortalt os om deres arbejde med GDPR samt de udfordringer, som er forbundet med dette. 

Partner & CEO, Kim Jensen

Hvad optager jer nu?

GDPR fejrer 5 års fødselsdag, og fra i starten at være præget af panik, oplever vi nu en ny bølge, hvor kunderne vil have RIGTIGT styr på GDPR. Nu er det ikke længere kun fordi vi skal, men i lige så høj grad fordi vi vil. Virksomhederne kan godt se værdien af at have styr på persondata, så nu skal der også være styr på den del, hvilket vi selvfølgelig er meget positive overfor.

Vi gør hele processen enkel og intuitiv, og taler et klart forståeligt dansk – og det har givet pote.

Vi udbygger og forbedrer hele tiden vores løsning, og vi har netop lanceret en engelsk version, så lige nu er vi ved at forberede introduktion på de første eksportmarkeder.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vores ligefremme og enkle tilgang til GDPR har ramt bulls eye overfor SMV-virksomhederne, som er vores primære kundegruppe. Den tilgang gælder også udlandet, hvor en lang række af vores nabolande har de samme udfordringer som herhjemme – og her kan vi hjælpe. Derfor er fokus i den kommende tid at forberede og indlede markedsintroduktioner på en række eksportmarkeder. Og med en konstant stigende bevidsthed omkring brug og ikke mindst misbrug af persondata, tror vi på, at vores løsning og hele forretningsmodellen er særdeles skalérbar i de kommende år.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Den usikre situation efter Corona og ikke mindst Ukraine har skabt stor usikkerhed for mange virksomheder – ikke mindst økonomisk. En trængt økonomi og usikkerhed om fremtiden kan medføre mere fokus på kriseledelse og knap så meget fokus på at få styr på fundamentet, og det kan selvfølgelig svække interessen for at få styr på persondata. På lang sigt er der dog ingen tvivl om, at netop GDPR og persondata er en dagsorden, der vil blive stadig mere central – og i stigende grad en betydelig konkurrenceparameter.

DI har indgået en rammeaftale med Lexoforms, hvor DI-medlemmer kan få 15% rabat på et almindeligt virksomhedsabonnement fra Lexoforms. Det kan du læse mere om her.

Relateret indhold