På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Parfumeallergi udbredt hos teenagedrenge

Teenagedrenge udsættes dagligt for risikoen for parfumeallergi, og hverken drengene eller deres forældre ved det. Det viser en ny undersøgelse fra Miljøstyrelsen, der nu tager utraditionelle metoder i brug for at oplyse om problemet

En ny undersøgelse viser, at 84 % af drenge mellem 13-19 år i ringe grad eller slet ikke kender til parfumeallergi, og det samme gælder for 62 % af deres forældre. Mange ved slet ikke, om der er parfume i deres deodorant, shampoo, hårvoks eller andre plejeprodukter. 

Men der er parfume i mange dagligdags produkter, og det øger risikoen for den alvorlige parfumeallergi. Særligt fordi det kan være svært at finde ud af, om et produkt har det problematiske indhold. Parfume er ikke kun duft på flaske, men tilsættes i alle mulige produkter for eksempel deodorant, shampoo, hårvoks, aftershave og creme. 

Derfor lanceres kampagnen Natural Talents, som løber fra uge 40-48, hvor drengene selv kan uploade deres bud på en kampagnefilm om parfumeallergi på naturaltalents.dk. Brancheforeningen VKH og flere medlemsvirksomheder er samarbejdspartnere i kampagnen.

Hvad kan man selv gøre?

Heldigvis kan men let gøre meget for at mindske sin risiko for at få parfumeallergi – uden at skulle udskifte alle ens yndlingsprodukter. Se kampagnens tre parfumeråd nedenfor.

”Lav en reklamefilm, der kan få teenagedrenge som dig selv til at bruge færre produkter med parfume.”

Sådan lyder opfordringen fra Miljøstyrelsen til landets teenagere i kampagnen Natural Talents, hvor de unge drenge selv får lov til at skabe indholdet

 

Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 3064
Mobil: +45 2912 4572
E-mail: hehudi.dk
Vi benytter ikke din mailadresse til andet end dette nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen her.
PUBLICERET: 09-10-2018 OPDATERET: 11-10-2018