På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Medarbejdere skal møde på trods af snevejr

ARBEJDSTID. Snevejr kan give jeres medarbejdere problemer med at komme frem til virksomheden og møde til tiden. Det er dog medarbejderens ansvar at komme frem og møde rettidigt.

Forhindret på grund af snevejr

Det er medarbejderens eget ansvar at møde på arbejde.

Som virksomhed har I ingen indflydelse på, hvor medarbejderen vælger at bosætte sig, så hvis en medarbejder ikke kan komme på arbejde på grund af snevejret, er det medarbejderens eget ansvar.

Hvis medarbejderen bliver forhindret, skal han/hun naturligvis straks give virksomheden besked.

Betaling ved udeblivelse

Hvis medarbejderen umuligt kan møde, skal han/hun aftale frihed med virksomheden.

Medarbejderen kan bruge en feriefridag, afspadsering, feriedag eller fri for egen regning. Dette aftales i hvert enkelt tilfælde med virksomheden.

Vi benytter ikke din mailadresse til andet end dette nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig igen her.
PUBLICERET: 12-12-2017 OPDATERET: 01-03-2018