Overenskomstforhandlingerne på industriens område begynder 4. januar

CO-industri og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på industriens område onsdag den 4. januar 2017.
I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing:

Onsdag den 4. januar kl. 11.00.
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18
1787 København V

Her vil der være mulighed for fotografering og enkelte spørgsmål til forhandlerne CO-industris formand, forbundsformand Claus Jensen og CO-industris næstformand, gruppeformand Mads Andersen, samt Dansk Industris adm. direktør Karsten Dybvad og viceadm. direktør Kim Graugaard.

De to overenskomster, der er omfattet af forhandlingerne mellem Dansk Industri og CO-industri, er Industriens Overenskomst for faglærte og ikke-faglærte og Industriens Funktionæroverenskomst for tekniske og administrative funktionærer. Disse overenskomster gælder direkte for ca. 6.000 virksomheder og omfatter ca. 230.000 medarbejdere.

Parterne sigter mod at gøre forhandlingerne færdige tids nok til, at opsigelse af overenskomsterne ikke bliver nødvendig – det vil sige inden den 7. februar 2017.

Yderligere oplysninger hos:
Kommunikationschef Allan Petersen, CO-industri, direkte 3363 8025.
Pressechef Per Geckler Møller, DI, mobil 2949 4434.
Kontakt image
Underdirektør